Masterclass Financiële weerbaarheid
Influencers, verleidingen, sociale druk, geldcriminaliteit. Er komt veel op jongeren af. Want je wil erbij horen en het lijkt alsof iedereen snel en makkelijk rijk wordt. Hoe je jongeren bewust kan maken en ze tegen al deze invloeden kan beschermen, leer je in deze masterclass.
Beschrijving van deze masterclass
Deze tech-savvy generatie heeft te maken met hoge sociale druk en een kleiner sociaal netwerk. Hierdoor krijgen ze vaker te maken met mensen die hier misbruik van willen maken. Docenten leren tijdens deze masterclass welke financiële verleidingen en misleidingen er zijn. Hoe je jongeren bewust maakt en uiteindelijk minder vatbaar maakt voor deze invloeden.
Praktische informatie
Duur scholing
3 uur
Max. aantal deelnemers
25 deelnemers
Beschikbaar vanaf
1 januari 2024
Locatie
Incompany
Leervorm/werkvorm
Theorie, experts aan het woord, praktijk verhalen
Richtprijs
€395 excl. btw / €477,95 incl. btw per deelnemer of incompany op maat
Contactpersoon
Over de aanbieder
MoneyRebels is een eigen-wijze, sociale onderneming met een track record van ruim 15 jaar in financiële hulp- en dienstverlening, financiële educatie, boeken, workshops, trainingen, online programma’s, games en tools. De mensen in ons team werken al jaren met veel passie voor verschillende overheidsorganisaties, werkgevers, financiële instellingen, maatschappelijke organisaties, scholen, media en particulieren.
Joëlla Opraus - de Visser, Oprichter MoneyRebels
Joella heeft 20 jaar ervaring in de financiële wereld: van financieel advies tot schuldhulpverlening, van coach tot trainer, van auteur (“De Financiële Detox”) tot ontwikkelaar van het platform How 2 Spend It, de voorloper van MoneyRebels. Een heel breed spectrum, waarbij financiële communicatie en gedragsverandering altijd haar grootste interesse hebben gehad. Binnen MoneyRebels is zij vooral verantwoordelijk voor strategie, financiën, fondsaanvragen, conceptontwikkeling en tekstschrijven.
Annelou van Noort, Oprichter MoneyRebels
Annelou is sinds 2010 specialist en gedragsexpert in de financiële opvoeding en educatie van jongeren. Haar passie ligt bij de onderwerpen ‘kinderen en opvoeding’. Met slimme tools, praktische tips en creatieve opdrachten, maakt zij de onderwerpen voor ouders en jongeren toegankelijker. Andere opdrachtgevers van Annelou zijn o.a. EuroWijs (Volksbank), De Nederlandsche Bank, Vereniging van Banken. Binnen MoneyRebels is zij vooral verantwoordelijk voor strategie, planning, productontwikkeling en vormgeving. Ze is bestseller auteur van het Tel je geld, zakgeldboek voor kinderen met meer dan 30.000 verkochte exemplaren.